Importanța branding-ului în domeniul HoReCa: Avantajele unui brand de succes

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Brandingul este acel instrument care ne ajută să schițăm identitatea afacerii noastre și să o prezentăm publicului larg în lumina potrivită. Un brand important este unul de succes, cunoscut de oameni, solid și de încredere. Acesta atrage deopotrivă clienți, dar și investitori și recunoaștere în mediul public.

Brandingul este esențial atunci când vorbim de hoteluri, restaurante și cafenele, clienții fiind atrași de un local care se prezintă bine din toate punctele de vedere, începând cu felul în care arată în mediul online și până la angajații care îi întâmpină cu un zâmbet și dau dovadă de profesionalism. Toate acestea creează imaginea afacerii tale în domeniul HoReCa.

Conform unui studiu efectual de HoReCa Exchange, o platformă destinată specialiștilor din acest domeniu, aproximativ 60% din totalul localurilor din România au o durată de funcționare scurtă, urmând să fie închise în decursul a 8-10 luni de la deschidere.

Lumea își dorește să aibă o afacere de succes, care să se bucure de notorietate și de clienți loiali. Importanța brandingului unei afaceri este de necontestat. Un brand puternic este unul care va atrage clientela, despre care oamenii vor vorbi și la care se vor întoarce. Un brand reprezintă identitatea afacerii, companiei și a produselor.

sursa foto: Unsplash.com

Pentru ca un brand să aibă ecou în rândul clienților și al investitorilor este nevoie de timp ca să îl creezi, dar și ca aceștia să îl cunoască și să se familiarizeze cu afacerea și cu produsele tale. Trebuie să investești energie și să fii perseverent, chiar dacă la început poate nu o să te bucuri de succesul la care te așteptai. Este important să cunoști profilul clienților tăi, dorințele acestora și, de asemenea, felul în care să li te adresezi.

Ulterior te axezi pe crearea brandului pe care îl dorești pentru afacerea ta, gândindu-te la cum vrei să se prezinte în fațăaoamenilor. Un pas important îl reprezintă alegerea numelui, logo-ului și sloganului.

Trebuie să fii activ în mediul online, pe diferite platforme de socializare, precum Facebook și Instagram. De asemenea, hotelul sau localul tău trebuie să fie ușor de găsit, prezent pe hărțile virtuale și pe site-urile dedicate domeniului ospitalității, precum Tripadvisor. După aceea, dacă strategia de brand a fost una de succes, rămâne să te bucuri de avantaje și să rămâi activ și receptiv, deoarece comunicarea continuă va menține afacerea pe piață.

 

În domeniul HoReCa trebuie să le oferi clienților motive pentru a se întoarce și să nu uiți faptul că mulțumirea acestora se transpune în succesul și durata de funcționare pe care o va avea afacerea ta.

De aceea este esențial să fii transparent când vine vorba de valorile pe care afacerea ta le are, precum loialitate față de clienți, angajați și investitori, respect și încredere. Trebuie să definești esența brandului și motivațiile din spatele afacerii, arătând publicului ce oferă această. De asemenea, accentul trebuie pus și pe angajamentele pe care le promite, pentru ca oamenii să cunoască ce are de oferit afacerea ta și pentru ce se vor întoarce.

Dezvoltarea unui brand în domeniul HoReCa este un proces de lungă durată, care necesită timp, dedicare, energie și investiții. Acestea îți vor aduce clienți loiali, investitori care cred în afacerea ta și angajați motivați. Un branding de succes va menține afacerea ta vie și prosperă.

Autor: Iulia Astefanei



Raspunde aici

You must be logged in to post a comment.

MARKETING
VANZARI
CONSTRUCTII
INTELLIGENCE
BUSINESS