
Cum folosesc “social media” oamenii de decizie din B2B
Esti curios cum folosesc “social media” oamenii de decizie din companiile B2B incat sa iti poti crea strategii de marketing care sa iti aduca valoare?
Conform celui mai recent raport ce poate fi achizitionat aici, iata cateva aspecte importante de tinut minte:
85% viziteaza forumurile ce NU apartin de anumit brand cel puțin lunar, 18% fac acest lucru în primul rând în scop de afaceri, și alti 63% pentru scopuri de afaceri dar și în scopuri personale;
81% vizita LinkedIn lunar, 26% fac acest lucru în primul rând în scop de afaceri și alti 48% pentru motive mixte;
81% viziteaza Facebook cel puțin lunar, dar numai 2% fac acest lucru în primul rând în scop de afaceri, spre deosebire de 42% care fac acest lucru în primul rând în scopuri personale;
80% folosesc forumuri de asistență ale unui furnizor sau forumuri de discuții pe site-urile de furnizor sau de brand (ce apartin de un anumit vânzător sau o anumită marcă), 23% fac acest lucru în primul rând pentru motive de afaceri;
62% Vizita Twitter cel puțin lunar, dar numai 6% fac acest lucru mai ales pentru mediul de afaceri, spre deosebire de 20% care acceseaza platforma în principal din motive personale;
Lunar este utilizat si Google+ este de catre 49% din respondentui, cu 15% utilizare în primul rând in copuri personale si utilizarea in scopuri de afaceri doar (4%), și
32% utilizeaza cel puțin lunar Pinterest , dar numai 2% face acest lucru în primul rând pentru motive de afaceri.
Dar ce fac factorii de decizie pe fiecare dintre rețelele majore? Printre utilizatorii LinkedIn, 88% s-au conectat cu colegii sau cunostinte în ultima lună, în timp ce 40% au participat la grupuri de discutii pe LinkedIn afiliate cu o marca sau furnizor.
Twitter este “în primul rând un canal de consum,” principalul mod de activitate printre cei care folosesc aceasta platforma fiind de lectură tweets al altor persoane (86% din utilizatori). Totuși, 58% au retweeted ceva ce au citit, 55% au postat un tweet, 54% au răspuns la un tweet și 42% s-au solicitat sprijinul pentru un produs.
În cele din urmă, cei care folosesc Facebook pentru motive de afaceri o fac de cele mai multe ori ca sa se conecteze cu oamenii pe care ii cunosc (71%), dar majoritatea au dat “like” unui brand sau companie (57%), 51 % au dat clic pe un anunț sponsorizat și 51% au postat pe o pagină deținuta de un brand.
Aceste rezultate sugereaza ca B2B factorii de decizie folosesc cele mai importante platforme de social media, atât pentru consum și interacțiune. Într-adevăr, printre toți respondenții, în timp ce 98% sunt “spectatori” (citit blog-uri, vizionarea de secvențe video , etc), 75% sunt, de asemenea, “critici” (comentând pe blog-uri și posteaza evaluări și recenzii) și 56% sunt “creatori” care publica mesaje și încărca mass-media vizuale.
Despre studiu: datele se bazeaza pe un sondaj on-line ce a fost aplicat la 382 factorii de decizie situati în SUA, Canada, Franța, Germania și Marea Britanie, de la IMM-uri pana la întreprinderi cu 100 sau mai mulți angajați.