
20% din reclamele outdoor sunt reprezentate de Materiale de constructii
Studiul „Media Fact Book” al agenției Initiative Media a evaluat bugetul outdoor din Romania la 31 milioane de euro, în anul 2011. Aceeași sursă estima pentru 2012 un volum net de 30 milioane de euro.
Conform BRAT, categoria “Materiale de constructii” reprezinta cca 20% din totalul acestei piete, cu o investitie de 5,64 milioane euro (rate card).
Peste 9000 de fete au facut reclama materialelor de constructii, in perioada Aprilie- Decembrie 2012, afirma aceasi sursa: BRAT.
Cifra a fost calculată pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card), practicate de fiecare agenție, din care nu s-au scăzut discounturile sau gratuitățile.
Pe locul intai ca si investitii in publicitatea outdoor sunt firmele de telecomunicatii. Dar, chiar si asa, din totalul bugetului de promovare, acestea aloca doar o mica parte a bugetului acestui tip de promovare (17%). Iata cum se imparte bugetul de promovare al celui mai mare consumator de publicitate din Romania:
Online – 39%
Presa scrisa: – 29%
OOH (publicitate outdoor) – 17%
Radio – 15%
Desigur, monitorizarea BRAT nu include si publicitatea TV, care cu sigurata inghite sume consistente de bani.
Ce pot invata firmele de constructii de la firmele de telecomunicatii?
Decizia firmelor de comunicatii de a investi cu precadere in publicitatea online, TV si in presa scrisa este o decizie inteleapta, pentru ca ea urmeaza perfect comportamentul de informare al romanilor.
Sursele de informare ale populatiei Romaniei:
Conform studiului CURS 2011 realizat pentru Biblionet
Faptul ca online-ul bate offline-ul a dovedit-o si IBC Focus in cel mai mare studiu privind comportamentul firmelor de constructii, instalatii si proiectare. Parti din acest studiu sunt oferite GRATUIT participantilor la evenimentele exclusiviste ale IBC Focus.