Sa angajezi sau nu hostesse la standul firmei tale (in cadrul unei expozitii)

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

In ultimii ani bugetele de marketing ale firmelor din piata constructiilor au fost serios afectate de criza. Drept urmare numarul participantilor la expozitiile de specialitate s-a redus…si nici animatoare sau modele atractive nu prea au mai fost vazute de catre vizitatori.

In perioada de varf a industriei la expozitii era o intreaga batalie pe spatiul expozitional si standurile erau pline de modele cat mai atragatoare. Dovada este si titlul acestui articol din revista Capital:

Se apropie un nou sezon de evenimente si expozitii in constructii si daca inca te mai gandesti daca sa angajezi hostesse la standul firmei tale…iata dovada stiintifica ca Hostesele nu vand!

DA, ai citit bine: HOSTESSELE NU VAND. Cel putin nu cele foarte atragatoare.

Spencer Chen, directorul de marketing al firmei Frontback a decis sa faca un experiment.

A amenajat 2 standuri ale firmei, in cadrul aceleiasi expozitii. Unul dintre standuri era gazduit de hostesse tinere si foarte tragatoare iar celalalt era gazduit de femei, unele chiar in varsta. Oricum nu erau atragatoare fizic…dar aveau cunostinte tehnice despre produse si abilitati bune de comunicare.

Care credeti ca au fost rezultatele la sfarsitul expozitiei?

Standul fetelor sexy a generat doar o treime din traficul de la standul „concurent” si mai putin de jumatate din numarul de leaduri fata de standul fara hostesse.

Spencer Chen sustine ca a repetat experimentul la inca cateva evenimente ale companiei si rezultatele au fost identice.

Chen are si cateva explicatii foarte plauzibile de ce Hostessele nu vand, care pot fi grupate in doua categorii:

a)      Oamenii care chiar sunt in pozitia de a cumpara de la firma ta, nu doresc sa intre in discutii cu modele angajate, pentru ca ei vor sa discute detalii tehnice si comerciale despre produsele tale, iar ele evident nu au pregatirea necesara sa o faca

b)      De cele mai multe ori hostessele nu au abilitatile comerciale sa tina un potential client interesat de produsele tale (poate doar sa isi faca o poza cu hostessa)

In principiu hostessele au darul sa atraga atentia, dar nu si potentialii clienti. Uneori ele chiar pot intimida, asa cum o declara chiar ele. Cititi aici mai mult (articol in engleza).

Acest articol a fost inspirat de interviul publicat in http://techcrunch.com/2014/01/13/booth-babes-dont-convert/

Sursa poza

Vrei sa vezi 7 statistici despre TOP 100 Firme Constructii 2014 ? Ai documentul GRATUIT aici


Raspunde aici

You must be logged in to post a comment.

MARKETING
VANZARI
CONSTRUCTII
INTELLIGENCE
BUSINESS