Ce lectii de business poti invata de la nevazatori

Ti s-a parut interesant? Spune mai departe:

Saptamana trecuta am avut placerea sa vizitez o expozitie invizibila. (Daca ai drum prin Budapesta merita sa experimentezi asta:  www.lathatatlan.hu/en/ , doar trebuie sa faci o programare inainte pentru ghid englez.

Citisem despre o expozitie asemanatoare in cartea lui  Dan Perjovschi  … dar nu ma asteptam sa ma impresioneze atat de tare.

Ce am invatat din aceasta experienta si poate sa ajute in afaceri?

1. Cu siguranta, noi ca si “vazatori” am putea invata sa ne folosim mai bine celelalte simturi (de exemplu in expozitia invizibila am vizitat si o piata de legume. Abia am reusit sa identific jumatate din fructele si legumele expuse). Atunci cand cream produse…in design, trebuie sa folosim si alte simturi decat cele vizuale – cred ca o gramada de oamenii cumpara Iphone – pentru senzatia cand atingi ecranul de sticla). Ne-am obisnuit atat de mult cu stimulii vizuali incat atunci cand un produs ne atinge si celelalte simturi…suntem impresionati.

2. Atunci cand iti merge nasol in afaceri – gandeste-te la cei nevazatori si doar imagineaza-ti cat de grea este viata lor.

3. Daca vrei sa ai o intalnire “profunda” si plina de comunicare reala…sunt convins ca o camera perfect intunecata ar ajuta. Stiu ca exista si acel studiu vechi din 1967 (Mehrabian & Ferris) care afirma ca doar 7% din comunicare este reprezentata de ceea ce spui. Ei bine…daca vrei sa afli cu adevarat ce are de spus un om…fa-l orb pentru jumatate de ora. Vei descoperi cu adevarat ce inseamna sa nu fi intrerupt de diverse “zgomote” ale mediului inconjurator.

4. Obisnuiam sa pun la interviurile de angajare o intrebare: “Cum ai descrie culoarea rosie unui om care a fost toata viata nevazator?” Dupa acest filmulet am decis sa nu mai fac asta niciodata:



Raspunde aici

You must be logged in to post a comment.

MARKETING
VANZARI
CONSTRUCTII
INTELLIGENCE
BUSINESS